Verktyg, paletter mm

 
 
Då har vi kommit till det sista i bakutrustningskategorin. Här finns allt från penslar, kavlingsmatta, jäskorg mm.
 
Jag har en kavlingmatta och den är perfekt när jag kavlar marsipan eller sockerpasta. Underlättar mkt, så satsa absolut på en sån. 
 
Jäskorg använder när jag när jag bakar bröd som kräver en korg, har både rund och avlång. Känner ni för att testa så gör absolut det, blir fint mönster på brödet.
 
Penslar finns med här, jag har skaffat penslar men inte använt dom än. Du kan ha dom till att måla med, göra brush flower, då spritsar man en blomma i kristyr sen drar man inåt med en pensel.  
 
Paletter har jag både stora och små, perfekta till tårtor och muffins. Jag har raka och vinklade, faktiskt en av mina favoritverktyg. Det lärde jag mig i skolan att använda, när jag utbildade mig till bagare.
 
Sen har vi modelleringsverktyg och dom är jag själv nybörjare på, sånt fanns inte när jag utbildade mig. Men det finns bra beskrivning bakpå vad man jar dom olika till. Du kan göra mönster och använda dom till när du gör figurer. Man lär sig nya saker hela tiden, fast man är utbildad och har jobbat som bagare. 
 
Här kommer bilder på vad som finns:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

maggdastipsochbak.blogg.se

Kommer skriva mkt om stjärnegärdets gourmet webbshop och tipsa om produkter samt om det jag bakar.

RSS 2.0